بازدید فرمانده مرکزی ارتش آمریکا از مرزهای پاکستان و افغانستان مقامات طالبان و سفیر چین به معدن «مس عینک» رفتند لباس محلی افغانستان بر تن مجید مرتضایی + عکس طالبان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را تحریم کرد جمهوری خواهان آمریکا خواستار توضیح وزیر دفاع در رابطه با تناقض در گزارش حمله به فرودگاه کابل شدند تاکید بر ضرورت تدوین برنامه مشترک استان‌های مرزی برای تسهیل تجارت با افغانستان محدودیت پخش یک شبکه خبری ماهواره‌ای در افغانستان از سوی طالبان ویدئو | ارائه خدمات درمانی به ۱۵ هزار بیمار خاص افغانستانی در خراسان رضوی آخرین وضعیت ثبت‌نام اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش‌رو رئیس شرکت برق افغانستان: بدهی واردات برق از ایران را پرداخت کرده‌ایم کاظمی قمی در گفتگو با شهرآرانیوز: به دنبال صدور ویزای رایگان برای اتباع افغانستان در دهه کرامت هستیم گلشهر مشهد، نماد نوع‌دوستی ایرانیان کاظمی‌قمی در مشهد | اولین جلسه هماهنگی استانداران استان‌های همجوار با افغانستان در مشهد برگزار شد + فیلم از سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیون دلاری طالبان در چابهار چه می‌دانیم؟ افغانستان و ترکمنستان ۱۳ قرارداد تجاری به امضا رساندند فوتسال افغانستان در جدیدترین رده‌بندی فیفا در جایگاه سی‎‌ام قرار گرفت قوانین مربوط به ورود غیرقانونی مهاجرین؛ ناقص و نیازمند بازنگری محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد خسارات جانی و مالی سیل در افغانستان | ۱۶ تن جان باختند + عکس طالبان: هرات به‌ زودی قطب تحولات اقتصادی خواهد شد
سرخط خبرها

قدردانی رسمی وزارت امورخارجه امارت اسلامی از کمک‌های ایران به مردم زلزله‌زده ولایت هرات

  • کد خبر: ۱۸۹۲۹۹
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
قدردانی رسمی وزارت امورخارجه امارت اسلامی از کمک‌های ایران به مردم زلزله‌زده ولایت هرات
وزارت امورخارجه امارت اسلامی با قدردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم زلزله‌زده ولایت هرات، این اقدام را نشانه اعتقاد عمیق ایران به ارزش‌های اسلامی و انسانی دانسته است.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت امور خارجه امارت اسلامی در نامه‌ای رسمی به سفارت ایران در کابل از کمک‌های سخاوتمندانه و به موقع جمهوری اسلامی ایران به مناطق زلزله زده هرات تشکر کرد و آن را نشانه باورمندی این کشور به ارزش‌های اسلامی و انسانی دانست.

در این نامه آمده است: مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران نه تنها نشان‌دهنده باورمندی به ارزش‌های مشترک اسلامی، انسانی و بشردوستانه است؛ بلکه به‌عنوان نشانه‌ای از توسعه و گسترش مناسبات میان ایران و افغانستان است.

وزارت امورخارجه افغانستان بار دیگر از مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران سپاسگزاری و از بارگاه خداوند متعال برای دولت و ملت شریف ایران شکوفایی روزافزون مسئلت کرده است.

این در حالی است که ایران تاکنون در چند مرحله کمک‌هایی را برای مردم زلزله‌زده ولایت هرات ارسال کرده‌است.

براساس این گزارش محسن ذاکریان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر ولایت خراسان رضوی ایران با اعلام خبر ارسال دومین کاروان کمک‌های مردم ایران به زلزله‌زدگان هرات گفت: تاکنون در دو مرحله ۴۵۰تن کمک به ارزش ۲۰۰میلیارد ریال برای مردم زلزله‌زده هرات ارسال شده که محموله اخیر ۳۴۵تن و به ارزش بیش از ۱۰۰میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: در دو مرحله ۸۷نفر نیروی انسانی اعزام شدند که ۲۷نفر آنان راننده‌ و هیئت همراه هستند.

ذاکریان با اشاره به اینکه بدین طریق ۴۲موتر امدادی و موتر حامل کمک‌های بشردوستانه به هرات اعزام شد، گفت: در دومین مرحله ۲۱ موتر شامل ۲ دستگاه موتر سبک، ۲ دستگاه کامیون و ۱۷ دستگاه تریلی حامل کمک‌های مردمی و بشردوستانه به مقصد افغانستان اعزام شده که ۲ دستگاه تریلی از این تعداد تا بعداز ظهر و به صورت جداگانه خواهد رفت.

این در حالی است که در ۹ روز گذشته، ولایت هرات شاهد نزدیک به ۲۰زمین لرزه شدید و پس‌لرزه بوده که اولین مورد آن، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳درجه ریشتر روز شنبه، ۱۵مهر در ۴۰کیلومتری غرب شهر هرات به وقوع پیوست و در ولایات همجوار نیز احساس شد.

جمهوری اسلامی ایران و تیم‌های امدادی جمعیت هلال احمر این کشور، اولین کشور و اولین گروه‌های امدادی بوده که به کمک زلزله‌زدگان هرات شتافت که این اقدامات سریع با استقبال گسترده‌ای در بین مردم افغانستان مواجه شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->